Bíztunk abban, hogy a legújabb blogcikkünket már egy újabb adag támogatói okirat után fogjuk közzé tenni, és további sikeres pályázatokról számolhatunk be olvasóinknak, de a szerződések száma április közepe óta stagnál.
A 2925 beérkezett pályázatból továbbra is 444 hatályba lépett támogatási szerződést mutat a Pályázati Portál statisztikai oldala, és ez a szám fixen tartja is magát Húsvét óta. Pedig a hónapokkal korábban beadott pályázók már ugrásra készen várják az újabb támogatói okiratokat. Nem is beszélve rólunk, pályázatírókról, akik tettre készen ülünk a számítógépeink előtt, készen az elszámolások benyújtására.
Amíg várunk, addig nézzünk az eddigi eredményeket!
Érdekes látni, hogy mely autótípusokat részesítik előnyben a pályázók. BYD toronymagasan vezeti az autómárkák listáját 761 darabbal, mögötte lemaradva a Tesla (480 db) és a Volvo (297 db), de nyújtottak be pályázatot prémium márkájú gépkocsikra is, mint például a Mercedes (51 db), Lexus (10 db), Jaguar Land Rover (2 db).
A közzétett statisztikai adatok alapján a vállalkozások nagy része egy autóra adta be pályázatát, csupán egytizede pályázott 2 vagy több autóra. az egy autóra pályázók közül átlagosan 4 000 000 Forintnyi támogatást igényeltek, míg a több autósoknál 7 000 000 – 8 000 000 közötti összegre szerződtek.
A sikeres pályázatok 52%-a Budapestről és Pest megyéből érkezett.
Érdekesség még, hogy a pályázói kedv az idő előrehaladtával csökkeni látszik és májusban már csak átlagosan napi 9 pályázat kerül beadásra, és ha a lendület nem vesz másik irányt, akkor félő, hogy a 30 milliárdos keret nem merül ki 2025. március 31-éig.